O všech níže uvedených návodech lze říci:


Není-li uvedeno jinak, dle "štítku článku" (to je to skupinové třídění pod článkem, každý článek je zařazen do jedné či více skupin) se dozvíte, z které směsi na domácí chléb byl chléb pečen (v podstatě buď Rivercote z LIDLu nebo Korngold z rakouského Hoferu), a použito bylo vždy, pokud nepíšu jinak, 500g směsi (tedy polovina sáčku)...
Občas si sem vkládám i jiné recepty než recepty pro domácí pekárnu, označuji je pak štítkem "jiné recepty", například na palačinky...

neděle 28. dubna 2013

Chleba, který se nepřejí

První dubnový týden jsem pekl třikrát:

Jednak jsem potřeboval nějak zpracovat vejce na tvrdo od velikonoční hodovačky - pět jsem jich nechal zapracovat do těsta ze směsi Rustikales Vollkornbrot (Grafschafter), chutnalo to velmi zajímavě, ale rodinu jsem tímto experimentem nijak neoslovil (234.).



Před víkendem došlo konečně na nalezený recept: Nechal jsem se inspirovat článkem Chleba, který se nepřejí serveru žena007.cz a upekl nejprve klasiku (235.) - chléb "padl" za jediný den:
200 ml mléka
150 ml vody
2 čl octa
2 čl oleje
360 g hladké mouky
200g žitné chlebové mouky
2,5 čl soli
2 čl kmínu
21 g čerstvého droždí
špetka cukru (na droždí, aby lépe vzešlo)
Program 1 normální / 1250 g / tmavý.



Pak jsem zkusil "skoro totéž", ale ve sladkém provedení (236.) - ale dospělým šmakuje, dětem kupodivu moc ne:
200 ml jogurtového mléka
150 ml vody
2 čl oleje
360 g hladké mouky
160g polohrubé mouky
40 g ovesných vloček
1/2 čl soli
4 PL hrozinek
21 g čerstvého droždí
špetka cukru (na droždí, aby lépe vzešlo)
Program 1 normální / 1250 g / světlý.



A budu upřímný, ne vždy se něco podaří: 8. dubna jsem pekl Vollkornbrot (Korngold), ale směs mi na polici ležela už příliš dlouho, takže nevykvasil a je z něj sice chutná, ale nevzhledná placka (237.) - stává se.



A dnes opakuji verzi z článku Chleba, který se nepřejí serveru žena007.cz (přesně dle receptu výše s číslem 235., takže tu už bude 238. bochníček z domácí pekárny).

Žádné komentáře:

Okomentovat